Szeretettel köszöntelek a Kávékedvelő Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kávékedvelő Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kávékedvelő Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kávékedvelő Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kávékedvelő Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kávékedvelő Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kávékedvelő Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kávékedvelő Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az őrölt pörkölt kávé népszerűsége töretlen – az eladások ¾-ét teszi ki -, de tovább nőt a kereslet a 3 in 1 instant kávé iránt – mutatta ki egy piackutató cég.
Az előző időszakhoz képest 5
%-kal emelkedett 2008. augusztus és 2009. júliusa között a kávé kiskereskedelmi
forgalma, így a kávépiac meghaladja az évi 50 milliárd ft-ot, mely 26ezer tonna
kávét jelent. A hazai kávépiacon egyre
népszerűbb a 3 in
1 instant kávé, ez a második legkedveltebb kávéfajta, melyet mi magyarok
szívesen vásárlunk. 17%-ról 18%-ra nőtt a piaci részesedése.
Ezzel szemben az instant cappuccino mutatója csökkent, 6%-ról 5%-ra, a valódi instant kávé részaránya pedig változatlan az előző évéhez képest, azaz 4%.
A négy legnépszerűbb kávéfajta átlagos fogyasztói ára 7-11 %-kal emelkedett egyik évről a másikra. Egy kilogramm őrölt pörkölt kávé mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára idén júliusban 1 704 forint, ami 7 %-kal haladja meg a tavalyi hetedik hónapét. Ugyanakkor az instant cappuccino 11 %-kal drágult, kilogrammonként 1 839 forintra.
A Nielsen piackutató által mért 90 élelmiszer kategória között a kávé a legnagyobb forgalmú tíz termék egyike. Megelőzi többek között az ásványvizet, gyümölcslevet, étolajat és szeletes csokoládét.
A kereskedelmi márkás kávék részaránya a mennyiségi
eladásokból az idei első félév hónapjaiban 14 és 17% között mozgott. Így
némileg meghaladta az élelmiszer forgalmon belül a kereskedelmi márkák átlagosan
14 %-os , átlagos első félévi mutatóját.
A beszerzési helyeket vizsgálva megállapítható: korábban megállt a bolti
forgalom koncentrációja, a legutóbbi évben viszont folytatódott. A kávé
mennyiségi eladásaiból a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek, 2008
augusztus-2009 júliusban 65 %-ot vittek el - négy százalékponttal többet,
mint egy évvel korábban. Így a hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb boltok
piaci pozíciója gyengült - mutatott rá a Nielsen.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Fagyasztva szárítás, instant élvezet
Lapozható online katalógus!
A jótékony kávé
Egy lélegzetnyi kávé